Ставки морського фрахту стабільні попри дефіцит замовлень

26 серпня 2024, 13:53 777

Суттєвих змін фрахтових ставок на перевезення зерна з України у другій половині серпня не спостерігалося.

Про це повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані Atria Brokers.

Зазначається, що ринок залишається слабким, з дефіцитом замовлень у всіх сегментах. Однак судновласники твердо стоять на своєму, не допускаючи подальшого зниження ставок. Фрахт в основному залишається стабільним, лише з незначними коливаннями на окремих маршрутах.

Так, за інформацією фрахтового відділу Atria Brokers, ставки фрахту для суден «панамакс», що перевозять кукурудзу або пшеницю з глибоководних портів Одеси до південного Китаю, знизилися на 1 $/т, до 50-51 $/т. Водночас відповідні ставки до південного В’єтнаму підвищилися на 1 $/т, до 47-48 $/т. Ставки фрахту до Бангладеш залишаються незмінними — на рівні 50-51 $/т.

Фрахт для суден «хендісайз», що перевозять кукурудзу з глибоководних портів Одеси до східного Середземномор’я, залишається на рівні 18-19 $/т. Ставки до Іспанії та східного узбережжя Італії тримаються на рівні 22-23 $/т і 20-21 $/т відповідно. Фрахт до Тунісу залишається на рівні 24-25 $/т.

Фрахт для «костерів» з кукурудзою з українських дунайських портів до Мармурового моря та східного узбережжя Греції залишається на рівні 17-18 $/т і 19-20 $/т відповідно. Водночас ставки до портів східного Середземномор’я знизилися на 1 $/т, до 22-23 $/т. Фрахт до ізраїльських портів залишається стабільним — на рівні 29-30 $/т. Тарифи до східного узбережжя Італії та Іспанії також залишаються незмінними — на рівні 26-27 $/т і 28-30 $/т відповідно.

Фрахт для барж також залишається без змін. Ставки на транспортування кукурудзи з Рені чи Ізмаїла до Констанци становлять 10 €/т. Фрахт для насіння соняшнику з Рені чи Ізмаїла до Русе чи Сілістри залишається стабільним — на рівні 16 €/т.