Клуб агроефективності: до 70% економії води дає у теплицях крапельне зрошення

20 червня 2017, 12:01 8372

Жанна Мирошниченко 20 років фермерствує у рідному селі під Полтавою та успішно продає свої овочі на місцевому центральному ринку. Партнер-реалізатор її товару визнає: покупці спеціально приходять саме за цією продукцією, розпитують про неї.

Пробуємо ці смачні огірки просто з гілки (хімії господиня принципово не використовує, зробивши ставку виключно на здорову їжу) і намагаємось дізнатися про секрети успіху.

Фото: особистий архів Жанни Мірошниченко
Фото: особистий архів Жанни Мірошниченко

Агромаркетолог за освітою, Жанна Мирошниченко знає про труднощі овочевого ринку.  Він останніми роками  надзвичайно заповнений через втрату збуту в Росію. «Херсонська, кам’янська, запорізька продукція, яку раніше експортували, циркулює нашим регіональним ринком, відповідно, утримуючи  ціни низькими. 80% овочів на ринках Полтави — привозні. Тому змушені максимально  працювати на зниження собівартості», — ділиться фермер.

Фото: особистий архыв Жанни Мірошниченко
Фото: Юлія Шабля
На фото Жанна Мірошниченко

Зокрема,  ефективності вирощуванню додає точність подачі води під кожну рослинку завдяки системі крапельного зрошення. При цьому досягається від 50 до 70% економії води порівняно із поливом зі шлангу.

По-друге, Жанна Мирошниченко, яка остерігається ризиків, вирощує саме найуживанішу продукцію, на яку завжди є попит:  огірки, помідори, перець. Найвигіднішими називає огірки. «Вони дають два обороти за сезон, менш вибагливі у догляді. З пошуком  робітників на ферму традиційно великі проблеми», — визнає фермер.

Фото: особистий архів Жанни Мірошниченко
Фото: особистий архів Жанни Мірошниченко

Наступний крок до ефективності у господарстві Мирошниченко — перехід від традиційних теплиць до більш інтенсивних: «Мріємо про теплиці  нового покоління — 4 метри заввишки, круглі, арочні. Будемо йти в ногу з часом».

Фото: особистий архів Жанни Мірошниченко
Фото: особистий архів Жанни Мірошниченко

Нові технології планують запроваджувати разом із голландськими партнерами, у яких багато років беруть насіннєвий матеріал. «Вони не тільки постачають насіння, але й консультують, забезпечують сервіс, — пояснює Жанна Мирошниченко. — Ми підрахували, що інвестиції у нові теплиці окупляться протягом року, якщо ми будемо ретельно дотримуватися технології. Наша ставка — на максимальне використання площ і відповідно — здешевлення виробництва. Більші обсяги дешевшої продукції дозволять протриматися, доки у наших покупців не підвищиться купівельна спроможність».