Expo 2020 Dubai — это про бизнес?

15 ноября 2021, 07:49 4027
Дмитрий Беспалов

Очень часто слышу от многих бизнесменов вопрос, как поучаствовать в выставке, сколько посетителей или какие компании там выставляются. Наверное, само название подразумевает деловую составляющую, однако это и да, и нет одновременно.

* Текст подається мовою оригіналу

Expo — це насамперед про місію і візію. Як і кожен бізнес, що відбувся, має свою місію і візію, так само кожна країна транслює у зовнішній світ свої наративи. Всесвітні виставки Expo відбуваються кожні п'ять років у різних країнах світу. Раніше містами, що приймали, були Мілан і Шанхай, а наступного разу всесвітня виставка відбудеться в Осаці у 2025 році. Безумовно, Дубай вже можна визнати наймасштабнішим проєктом за останні десятиліття і, напевно, на найближчий час з огляду на ситуацію зі світовою пандемією.  

Expo 2020 розташувалася на 438 га та представляє павільйони 193 країн світу, а також окремі павільйони різних компаній та організацій. Кожна країна, серед яких є й Україна, доносить до відвідувачів свої ідеї та смисли. Якщо, наприклад, відвідати павільйон ОАЕ, ви зможете простежити лінію від пустелі до високорозвиненого технологічного суспільства. Саудівська Аравія, як на мене, має наймасштабніший павільйон, представляє свою історію і природне розмаїття, помножене на абстрактні 3D-технології. США — це квінтесенція всього, про що ми чуємо щодня: багаторазовий космічний корабель, автомобілі Tesla та Made in USA.  

Так само Україна пропонує свої смисли, обіграно ідею від фізичного до цифрового, представлено цікаві технічні розробки, чудову об'ємну відеопрезентацію, галерею мистецтва. Безумовно, звучить критика, часом навіть конструктивна, але те, що ми там представлені на кількох тисячах квадратних метрів і у своєму власному павільйоні, — це вже велике досягнення. Давайте не забувати, що часом краще — ворог хорошого, треба цінувати те, що у нас є.  

Але, повертаючись до бізнесу: чи є на Expo місце для нього? Однозначно є, іноді в незвичному для багатьох значенні. 

По-перше, Expo дає можливість дізнатися більше про країну. Тобто умовний підприємець із Чилі, який чув про Україну з місцевих новин, а, як правило, до заголовків потрапляють не найкращі новини, відвідавши наш павільйон, матиме можливість сформувати свою особисту думку. Тож наступного разу, відвідуючи профільну бізнес-виставку і побачивши слоган «Trade with Ukraine», обов'язково зупиниться та завітає. Україна вже не буде terra incognita із газетних заголовків.  

Друге і, мабуть, головне. Програма Expo розрахована на 6 місяців, протягом цього часу заплановано проведення багатьох тематичних тижнів. Наприклад: тиждень освіти, медицини, туризму, інновацій, агро, рівності та інші. А це якраз місце для бізнесу. В рамках тижня медицини проходить найбільша в регіоні виставка ArabHealth, заплановані тематичні конференції на Expo та візити делегацій країн-учасниць.  

Агротиждень проходить під час проведення виставки Gulfood, однієї з найбільших у світі та, мабуть, найголовнішої для наших експортерів. Уже традиційно Україна на Gulfood буде представлена понад 50 компаніями, а основний стенд займає 250 м2. Окрім цього, заплановано проведення тематичних конференцій та форумів, бізнес-візитів і ділових зустрічей. Можна ще довго описувати майбутні заходи, яких за цей час буде десятки, якщо не сотні.  

Повертаючись до мого першого запитання: Expo 2020 — це про бізнес? Це і так, і ні, але швидше за все — так. Адже в сучасному світі іноді бізнес не виступає на першому плані, та в переважній більшості випадків бізнесом все закінчується.  

Відвідати Expo варто без сумнівів, незалежно від мети візиту. Це дійсно lifetime experience, і головне — багато країн світу стануть для вас не тільки заголовками з новин, а чимось більш зрозумілим і відчутним.

Дмитро Беспалов, радник президента Київської торгово-промислової палати

Мнение автора может не совпадать с мнением редакции. Ответственность за цитаты, факты и цифры, приведенные в тексте, несет автор.