Операционное совершенство: обязанность органа сертификации и его руководителя

13 августа 2020, 06:00 4629
Наталия Грюнвальд

Орган сертификации действует и выстраивает систему услуг и оценки качества от тех норм и принципов, которые диктует заказчик —производитель, поставщик, потребитель семян.

*текст подаєтся мовою оригіналу 

Якщо, суб'єкт насінництва дозволяє та припускає можливості чи то своїм співробітникам, чи то виконавцю послуги сертифікації використовувати при оцінці насіння особисті уподобання чи інші приватні інтереси, припущення, плітки, думки «мені так здається» чи інші неефективні фактори, то результат відповідний, та як показує досвід, до першої спірної ситуації з покупцем.

Робота в «ложном стиле» призводить до фіаско усіх.

Лише тоді, компанія і керівники по напрямкам виробників насіння, постачальників, споживачів, уже не маневрують, а приймають рішення, які системи сертифікації підтримувати: чіткі та ефективні, чи хаотичні та на «розмовах».

І так, базові умови для роботи органу: підтверджена компетентність Органу сертифікації, професійність персоналу, акредитація лабораторії, дотримання методики аналізу.

Про Операційну досконалість Органу сертифікації

1. Операційна дисципліна:

— затверджені внутрішні політики до системи якості;

— абсолютне виконання норм та методів усіма підрозділами (включно філіями, представництвами), спеціалістами, лаборантами, персоналом, який приймає участь у наданні послуг сертифікації;

— персональна відповідальність та санкції за дотримання норм і правил, нульова толерантність до порушень;

2. Інвестиції у персонал та обладнання:

Кваліфікований спеціаліст, включно лаборант, не може працювати на знаннях та обладнанні 80-90-хх та відповідати за результат.

3. Технологічні інновації, впроваджені та адаптивні до змінності умов:

— якісне програмне забезпечення — електронні сервіси продовжують рухати галузь;

— особистий кабінет — електронний документообіг між Органом та постачальником/виробником насіння для замовлення та отримання послуги сертифікації;

— спрощення подачі і оформлення заявки на сертифікацію до 2-3 хв;

— конфіденційність та збереженість інформації, наданої замовником;

— доступність: простота в роботі, мінімум заповнень вручну; збереженість часового ресурсу;

— відстеження заявки на сертифікацію та етапів роботи у реальному часі;

— постійний з фактажем зворотній зв«язок без зайвих телефонних дзвінків, нагадувань, «дратувань» і т.д.;

4. Забезпечення можливості автоматичного планування для замовника.

5. Відкритість та транспарентність під час надання послуг.

6. Кваліфікованість  та пояснення по  показниках аналізу.

7. Головний регулятор процесу сертифікації — договір, чіткі умови послуги та взаємна відповідальність згідно Закону.

Статус органу сертифікації, на зразок державна установа… як показав досвід та сьогодення, не дає вам ніяких гарантій перед покупцем, партнером.

Сертифікація, як система працює через сукупні дії її учасників, взаємне дотримання правил і процедур, встановлених як для оцінки продукції, так і для функціонування самого насіннєвого співтовариства.

Результат:

— компетентність та відповідальність Органів сертифікації;

— якісна оцінка насіння та садивного матеріалу (саджанці і т.д.), без прив'язки до форми власності (державна чи приватна) до суб'єкта, який її проводить.

Експертність у роботі Органу і статус його керівника проявляються у кожній дії, чи це відбір проб, підготовка до аналізу, зняття показників результату, закінчуючи спілкуванням з виробником.

Взаємне виконання вимог дає спільний результат:

— якісне насіння — цінність для споживача;

— своєчасність — дотримання термінів у сертифікації забезпечує своєчасні виробничі та логістичні етапи;

— стійка ділова репутація кожного;

— якісна продукція та її об'єктивна оцінка репрезентують країну.

Наталія Грюнвальд, керівник ОС «АГРОСЕРТ»

Мнение автора может не совпадать с мнением редакции. Ответственность за цитаты, факты и цифры, приведенные в тексте, несет автор.