«Паразиты» украинских черноземов! Воспользуются ли депутаты шансом?

09 июня 2020, 07:44 8421
Алекс Лисситса

В Украине каждое новое правительство пытается сформировать собственную стратегическую программу таким образом, чтобы, прежде всего, развивать общины и поднимать украинское село. Плюс к этому, каждое правительство активно хочет способствовать развитию малого и среднего бизнеса. Но это все стопорится.

текст публікується мовою оригіналу

Чому? Питання непросте, і його можна обговорювати дуже довго. Та, думаю, основна проблема в тому, що у нас у цілому відсутня довгострокова стратегія щодо розвитку сільських територій.

Треба віддати належне уряду Гройсмана, який чотири роки тому активізував процес децентралізації. Процес складний. Процес зі своїми плюсами та мінусами. Та саме цей процес — це шлях виживання для великої кількості сіл та селищ в Україні.

Реформа децентралізації загальмувалася. І про це треба відверто говорити.

Наразі уряд Шмигаля повернувся до цього питання. По більшості областей України вже затверджені перспективні плани об’єднання громад та завершення процесу децентралізації. Але залишилося два невирішених питання, які мають неабиякий вплив на формування місцевих бюджетів і, відповідно, на довгостроковий сталий розвиток громад.

Перше питання. Не всі землі державної власності передані до ОТГ. І це питання очевидно потребує вирішення на законодавчому рівні. Щонайшвидше, щоб громади мали можливість отримувати додаткові надходження.

Друге питання. У більшості випадків ОТГ мають не надто багато форм для наповнення власного бюджету. Один із основних — земля сільськогосподарського призначення. Тому потрібно запроваджувати спеціальний податок на землю для того, щоб цей податок залишався у сільській місцевості й знову ж таки працював на місцеву громаду.

Уряд Гончарука спільно з ВРУ відпрацювали законопроєкт № 3131, що вводить мінімальну податкову виплату на кожен гектар землі сільськогосподарського призначення. Розмір цієї виплати становить 5% від нормативно-грошової оцінки, або плюс-мінус 1400-1500 грн на гектар. А це мінімум 12-14 млрд грн, які додатково отримають сільські громади на власний розвиток.

Це ті надходження, які останні роки держава не могла забезпечити для розвитку сільської інфраструктури, для інвестицій у проєкти, які дають можливість жити достойно у сільській місцевості.

Для чого і для кого законопроєкт № 3131 ініційований?

Не для олігархів і не для дрібних фермерів. Для того, аби усі мали рівні умови. Усі, хто мають до 1 га, не сплачують цей податок. Усі, хто працюють «по-білому» і сплачують всі необхідні податки (а це понад 2 тис грн легальних податкових навантажень), не сплачують цей податок.

Законопроєкт № 3131 розроблений для горе-аграріїв, які не платять жодної копійки до бюджетів і обробляють землю «в тіні». А такої землі сільськогосподарського призначення близько 30% (!) в Україні.

Сьогодні є шанс запровадити рівні та гідні умови для усіх, незалежно від розміру господарства.

Закликаю народних депутатів не проґавити його і дати можливість українським громадам розвиватися, а також не дати можливості паразитувати горе-аграріям на українських чорноземах.

Алекс Ліссітса, президент асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», генеральний директор ІМК

Мнение автора может не совпадать с мнением редакции. Ответственность за цитаты, факты и цифры, приведенные в тексте, несет автор.