Local is the next global. Чому для держави важливо підтримувати крафтових виробників?

23 вересня 2023, 05:38 6611

Крафтова продукція все частіше потрапляє до споживчих кошиків. І це не дивно, адже в українців з’являється потреба у пізнанні продукції, яку вони споживають, та історій тих, хто її виготовляє.

Функцію промоції крафту частково сьогодні на себе взяли деякі торгові мережі, на полицях яких можна побачити фермерську продукцію малих виробників. З’являється також багато інших ініціатив. Зокрема, на підтримку крафтярів онлайн-видання АgroPortal.ua спільно з Посольством Королівства Нідерландів в Україні створили платформу «Неймовірна крафтова торбина».

Учасники міжнародної конференції «Ефективне управління агрокомпаніями» (LFM) 12 вересня 2023 року мали можливість познайомитися з унікальною локальною продукцією з торбини на крафтовій локації від AgroPortal.ua. А саме: цукати з маленького неймовірного села на Дніпропетровщині, трояндовий лікер з неймовірного села Одещини, маринований перець від фермерки з Вінниччини, лавандовий сироп з полтавської екосадиби, ягідне вино з Галичини, криворізькі чипси з батату, малиновий джем з постраждалого від підриву Каховської ГЕС Нікопольського району, вишневий соус із черкаської квартири, крафтовий хліб із Бучі, кава з жолудів із харківського екопоселення «Озаріння», калиновий чай із тернопільських ягід.

Загалом учасники агроринку високо оцінили крафтові смаколики. Тому й переконані, що для України потрібен дієвий механізм підтримки та розвитку саме найменших виробників.

propData.content.image
Тарас Висоцький, перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України

Крафтове виробництво — це перш за все нові робочі місця в сільській місцевості, а також прояв підприємницького хисту на мікрорівні людей, які не можуть відразу створити великий бізнес. Крафтярі — це також про створення продукції з доданою вартістю, відповідно більший внесок в економіку держави.

Наша крафтова продукція є конкурентоспроможною на міжнародній арені. Це можна побачити на прикладі виробників сиру та вина, які щороку привозять призові місця в Україну. Тішить, що в нас є дуже широкий спектр крафтової продукції — від виробників чаю до виробників ковбас.

propData.content.image
Роман Сластьон, керівник бізнесу в Україні ICL growing solutions

Крафт — це про продукцію з доданою вартістю та цінністю. З погляду держави — це зайнятість населення і створення більшої кількості мікровиробництв. Тому їх підтримка сприятиме поширенню підприємництва і підвищенню добробуту населення.

Крафтова продукція має більше переваг саме на локальних ринках, адже local is the next global. Зараз формується тренд на споживання продукції, яка вирощена поруч із місцем проживання людей, але є перспективи виходу і на зовнішні ринки, зокрема на європейський, який став для нас більш відкритим. Але тут важливе створення регіональних прив’язок, таких як «карпатська бриндзя», яка вже почала протоптувати собі стежину в Європу.

propData.content.image
Анна Куценко, начальник управління туризму Київської ОДА

Українська крафтова продукція має хороший потенціал для конкуренції на міжнародній арені. Вона має ряд переваг. Зокрема, висока якість — багато українських крафтових виробників використовують якісні місцеві продукти та традиційні технології. Це дозволяє їм створювати продукцію високої якості, яка відповідає вимогам міжнародних ринків.

Унікальність — українська крафтова продукція часто є унікальною та неповторною. Це робить її привабливою для споживачів, які шукають щось особливе. І справедлива ціна — українська крафтова продукція, як правило, є більш доступною, ніж продукція великих виробників. Це також є конкурентною перевагою.

propData.content.image
Олександр Коваль, засновник туристично-інформаційного центру «Турінформ Закарпаття»

Підтримка крафтового бізнесу, локальних виробників сприяє сталому розвитку, збільшенню розміру сплати місцевих податків, а також зниженню міграції, створенню нових робочих місць, зміцненню родин, де це сімейний бізнес, та, звісно, привабливості регіону через підтримку місцевого підприємництва. Тому це прямий інтерес місцевих органів влади та держави загалом. Адже дана продукція — це імідж та репутація територій.

propData.content.image
Дарина Дячок, засновниця платформи, де зібрані бренди фермерських та крафтових продуктів «Товариство крафту»

Не лише держава, а й тергромади мають працювати над тим, щоб крафтярів у їхньому регіоні ставало більше. Люди створюють ФОПи, сплачують податки, створюють нові робочі місця, відповідно, знижується міграція населення. Крім того, це про збереження традицій та культуру. А ще — про формування туристичного іміджу громади.



Іванна Панасюк, AgroPortal.ua